نوع فایل: power point قابل ویرایش 70 اسلاید قسمتی از اسلایدها: تحليل و انتخاب استراتژی مديريت استراتژيک يک جعبه ابزار نيست ، بلکه يک شيوه تفکر تحليلی و يک تعهد برای تخصيص منابع در اجراست . برنامه ريزی استراتژيک صرفا يک ضرب و تقسيم نيست ، بسياری از موضوعات مهم در مديريت استراتژيک اصولا قابل کمی شدن نيستند. ماتریس TOWS 1- در SO سازمان می کوشد با استفاده از نقاط قوت داخلی از فرصتهای خارجی استفاده کند. معمولا سازمان برای رسیدن به چنین موقعتی از استراتژی های WO,ST,WT استفاده می کند تا به آنجا برسد که بتواند از استراتژی های SO استفاده کند. 2- در WOسازمان با بهره برداری از فرصتهای موجود در محیط می کوشد نقاط ضعف داخلی را از بین ببرد. مثلا قطعه ای در اتومبیل می تواند سوخت و زمان را کاهش دهد ولی کارخانه ها فاقد فناوری برای تولید آن هستند. ماتريس ارزيابی موقعيت و اقدام استراتژيک (SPACE) متغيرهايی را که معرف موارد توان مالی(FS) مزيت رقابتی (CA) ، ثبات محيط (ES) و قدرت صنعتی (IS) باشند ، انتخاب کنيد. به اين متغيرها از 1+ ... دریافت فایل